مصادیق تخلفات آموزشی در زمان برگزاری امتحانات پایان نیمسال که منجر به صدور رأی توسط کمیته انضباطی خواهد شد

1- به همراه داشتن وسايل ارتباطي هوشمند اعم از گوشي موبايل (حتی خاموش)، ساعت هوشمند، هندزفري بیسیم (ایرپاد) به محل برگزاری جلسات امتحان ممنوع بوده و در صورت مشاهده به غير از حكم انضباطی بند ۵ (ثبت نمره 25/0) شامل اخذ بندهاي ديگر تنبيهات انضباطی خواهد شد.
2- صحبت‌کردن با دانشجویان دیگر در زمان برگزاری امتحان به هر قصدی ممنوع بوده و تخلف آموزشی محسوب و حکم انضباطی صادر خواهد شد.
3- خروج از جلسه امتحان حين پاسخگويي ممنوع مي‌باشد. اما اگر به هر دليلي دانشجو ناچار به خروج موقت از محل برگزاری جلسه امتحان ‌باشد (مانند استفاده از سرويس بهداشتي) حتماً باید به مراقب جلسه اطلاع دهد، در غير اين‌صورت اجازه بازگشت به جلسه امتحان به او داده نخواهد شد.
4- خروج پاسخنامه حتی خالی و پر نکرده از جلسه امتحان و همچنین امحای ورقه و پاره‌کردن آن و نوشتن نام غیرواقعی روی برگه امتحانی تخلف محسوب شده و حکم انضباطی صادر خواهد شد. اما خروج برگه سوال می‌تواند با هماهنگی استاد درس مربوطه و مراقب جلسه صورت گیرد.
5- هر عملی که منجر به ایجاد سر و صدا و بی‌نظمی در برگزاری جلسه امتحان گردد و یا بحث و بی‌احترامی با مراقب جلسه و اساتید، تخلف محسوب شده و حکم انضباطی صادر خواهد شد.
6- از به همراه داشتن هر گونه جزوه درسی، کتاب و هر برگه حتی نامرتبط به امتحان و یا برگه خلاصه درس خودداری گردد. در صورت مشاهده تخلف محسوب شده و حکم انضباطی صادر خواهد شد (تنها با دو خودکار بدون جامدادی در جلسه حاضر شوید).
7- دانشجویانی که در گذشته به هر دلیل و تخلفی در کمیته انضباطی حکمی برایشان ثبت شده است، تکرار تخلف آموزشی (تقلب) منجربه تشدید در صدور حکم کمیته انضباطی برای ایشان خواهد شد.
8- تقلب نوشتاری (مصادیق: درج در کاغذ، روی لباس یا بدن، صندلی، لوازم تحریر، به همراه داشتن جزوه بدون مجوز استاد و …) در امتحان تخلف محسوب شده و حکم انضباطی صادر خواهد شد، حتی اگر مطالب مرتبط با درس امتحانی نباشد.
9- شرکت به جای شخصی دیگر و فرستادن دیگری به جای خود در جلسه امتحان و جابجایی صندلی یا شماره صندلی تخلف محسوب شده و حکم انضباطی صادر خواهد شد.
10- رد و بدل کردن برگه سوال و یا پاسخنامه با دیگر دانشجویان، نگاه کردن و یا نشان دادن ورقه امتحانی به دانشجوی مجاور تخلف محسوب شده و حکم انضباطی صادر خواهد شد.
11- از بین بردن مصادیق تقلب به هر شکلی از سوی دانشجو در زمان برگزاری امتحان و یا عدم ارائه یادداشت و ابزار مورد استفاده برای تقلب به مراقب تخلف محسوب شده و حکم انضباطی صادر خواهد شد.
                                                                                                با آرزوی موفقیت در امتحانات – کمیته انضباطی دانشگاه