اطلاعیه شماره یک پذیرش برگزیدگان علمی دوره کارشناسی ارشد (استعداد درخشان- بدون آزمون) برای ورود به دوره دکتری سال تحصیلی 1404-1403

 

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی و در اجرای ابلاغیه وزارت علوم تحقیقات و فناوری به شماره 307862 /2 مورخ 17/10/1401 (آئین‌نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر) از بین متقاضیان حائز شرایط مندرج در این فراخوان، برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته‌های مندرج در جدول پیوست برای سال تحصیلی 1404-1403 به صورت بدون آزمون (استعداد درخشان) در رشته‌- گرایش‌های این دانشگاه دانشجو می‌پذیرد.

 

شرایط داوطلبان به شرح ذیل می‌باشد:

الف- شرایط عمومی

  1. دارا بودن صلاحیت عمومی
  2. نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ نظام وظیفه برای داوطلبان مرد

ب-شرایط اختصاصی

داوطلبان درصورت احراز رعایت شرایط این اطلاعیه و بندهای زیر می‌توانند در مرحله پذیرش بدون آزمون دوره دکتری تخصصی این دانشگاه ثبت‌نام و پس از بررسی اولیه مدارک آنان برای مصاحبه دعوت شوند.

 

  • داوطلبان لازم است دانش آموخته یا دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد داخل کشور و رشته آنان متناسب با رشته مورد تقاضا به تشخیص گروه تخصصی مربوطه و تائید شورای آموزشی دانشگاه باشد.
  • داشتن میانگین کل حداقل 16 در دوره کارشناسی و میانگین حداقل 17 بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد.
  • بیش از سه سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد (تا اول مهر 1403)
  • دارندگان مدرک تحصیلی معادل کارشناسی ارشد مشمول این اطلاعیه نیستند.
  • کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت‌‎های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه الزامی می‌باشد.
  • پذیرش یا چاپ مقاله علمی پژوهشی چاپ شده مستخرج از پایان نامه در مجلات معتبر بین‌المللی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که نام دانشجو به عنوان مؤلف اول در مقاله ذکر شده باشد ( کسب حداقل 7 امتیاز از مستندات این بخش الزامی است) .
  • نحوه امتیازدهی به داوطلبان در هریک از ردیف­های جداول ارزشیابی، بر اساس آیین­نامه ارائه تسهیلات و مطابق با جدول ارزشیابی و راهنمای امتیازدهی مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود.
  • در شرایط مساوی اولویت با دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری است.

 

مدارک مورد نیاز:

  1. درخواست کتبی متقاضی (فرم شماره4-1).
  2. گواهی قبولی زبان انگلیسی (در صورت دارابودن)
  3. تصویر گواهی کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریزنمرات تأیید شده آنها
  4. یک نسخه از تصویر تمام صفحات مقالات چاپ شده در مجلات و کنفرانس ها با ذکر دقیق تاریخ و شماره چاپ
  5. تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (یک برگ)
  6. تصویر صفحه نتیجه ارزشیابی پایان نامه دوره کارشناسی ارشد (یک برگ)
  7. تصویر چکیده پایان نامه ( برای دانشجویان ترم آخر)
  8. عکس پرسنلی 3*4 جدید که در فرم درخواست الصاق می‌شود
  9. تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا ارائه گواهی مبنی بر بلامانع بودن ادامه تحصیل به لحاظ خدمت سربازی داوطلبین مرد
  10. برای دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و تأیید اتمام دوره مذبور تا پایان شهریور1403 ( فرم شماره2) به همراه ریز نمرات واحدهای گذرانده (کارنامه) ضروری است.
  11. اصل رسید بانکی مبلغ 2000000 ریال (معادل دویست هزار تومان) به نام تمرکز وجوه درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نزد بانک مرکزی به شماره ذیل واریز نمائید.

شماره شبا ir9301 0000 4001 0739 0301 8990

شناسه واریزی 366073953119503001400282077703

نکات مهم:

  1. هر داوطلب مجاز است فقط در یک گرایش در کدرشته‌های روزانه مرتبط با رشته تحصیلی خود شرکت نماید. در صورت پذیرش نهایی، تغییر گرایش امکان پذیر بوده و پذیرش قطعی پذیرفته‌شدگان منوط به تأیید صلاحیت عمومی آنان توسط مراجع ذی صلاح و تأیید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد و در صورت عدم تأیید در هر مرحله از تحصیل، دانشگاه هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.
  2. چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، برگزاری مصاحبه و تحصیل مشخص گردد که داوطلب واجد شرایط آئین نامه شماره 307862 /2 مورخ 17/10/1401 نبوده است و یا در مدارک ارائه شده خدشه‌ای وجود داشته باشد از شرکت در مصاحبه یا ادامه تحصیل در هر مرحله‌ای که باشد جلوگیری به عمل آمده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
  3. متقاضيان بايستي اصل مستندات ارسالی را در روز مصاحبه به همراه داشته باشند. بنابراين در حفظ و نگهداري نسخه اصلي کلیه مدارك دقت لازم بعمل آيد.
  4. متقاضیان می‌توانند مدارک خود را از تاریخ 20/12/1402 لغایت 20/02/1403 به آدرس: ساری کیلومتر 9 جاده دریا –صندوق پستی 578 اداره تحصیلات تکمیلی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بصورت پست پیشتاز ارسال نمایند. بدیهی است به مدارکی که خارج از تاریخ های ذکر شده ارسال گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد. متذکر می‌شود حتمأ مقطع پذیرش (دکتری تخصصی) را پشت پاکت قید نمائید.
  5. مرجع اطلاع رسانی، سایت معاونت آموزشی دانشگاه به آدرس https://edu.sanru.ac.ir می‌باشد.
  6. مدارک ارسالی به هیچ عنوان عودت داده نخواهد شد لذا خواهشمند است از ارسال اصل مدرک و گواهی فارغ‌التحصیلی جداً خودداری فرمائید.

 

دانلود فرم شماره 1

دانلود فرم شماره 2

دانلود فرم شماره 3

دانلود فرم شماره 4

لیست رشته -گرایش های دکتری دایر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری