اطلاعیه شماره یک پذیرش برگزیدگان علمی دوره کارشناسی (استعداد درخشان- بدون آزمون)  برای ورود به دوره کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1404-1403

اطلاعیه شماره یک پذیرش برگزیدگان علمی دوره کارشناسی (استعداد درخشان- بدون آزمون)

 برای ورود به دوره کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1404-1403

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به استناد آئین‌نامه شماره 307862/2 مورخ 17/10/1401 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال تحصیلی 1404- 1403 از بین دانشجویان ورودی سال 1399 که جزء 20 درصد برتر دانشجویان هم‌ورودی و هم‌رشته خود می‌باشند، مازاد بر ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد در کلیه رشته- گرایش‌هایی دایر و فعال به صورت بدون آزمون (استعدادهای درخشان) و با رعایت کامل آیین‌نامه دانشجو می‌پذیرد.

دانشجویان واجد شرایط می‌توانند فرم‌های درخواست پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون ( استعدادهای درخشان) را دانلود و به دقت و بدون قلم‌خوردگی تکمیل نمایند و پس از اخذ تائیدیه‌های لازم (مهر وامضا مراجع ذکر شده) به همراه سایر مدارک خواسته شده جهت بررسی حداکثر تا پایان وقت اداری روز 15/12/1402 از طریق پست پیشتاز به حوزه معاونت آموزشی- تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال نمایند. نتایج اولیه پس از بررسی درخواست‌ها، از طریق سایت دانشگاه و توسط حوزه معاونت آموزشی دانشگاه اعلام خواهد شد.

ضروری است متقاضیان گرامی، شرایط ثبت‌نام را با دقت مطالعه نموده و پیش از ثبت‌نام از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل نمایند.

شرایط ثبت‌نام:

1. متقاضیان بایستی پس از 6 نیمسال تحصیلی (تا 31/06/1402) با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی دوره کارشناسی مربوطه؛ به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی باشند. (ورودی‌های نیمسال اول 99)

2. در صورت مساوی بودن معدل دو دانشجو، معیار تعیین دانشجوی برتر تعداد واحدهای گذرانده تا پایان نیمسال ششم خواهد بود.

3. متقاضیان بایستی در مدت هشت نیمسال تحصیلی و حداکثر تا 31/06/1403 دانش‌آموخته شوند.

4. پذیرش دانشجو بصورت بدون آزمون (استعداد درخشان) برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی در مقطع کارشناسی و صرفأ برای یک‌بار امکان‌پذیر است.

5. چنانچه 20 درصد برتر دانشجویان کارشناسی حائز شرایط این ماده به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوطه استفاده نکرده باشند و ظرفیت پذیرش تکمیل نشده باشد، دانشگاه مجاز به پذیرش صرفأ ده درصد برتر بعدی با اولویت رتبه می‌باشد ( شایان ذکر است ده درصد بعدی در صورت تقاضا و درخواست متقاضی در هنگام ثبت‌نام قابل بررسی خواهد بود).

6. رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی کشور برای ورود به همان رشته برگزیده شده را به تشخیص شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی وزارت با ارائه معرفی‌نامه دبیرخانه المپیاد و با تائید وزارت علوم پذیرش نماید.

7. دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و دانش‌آموختگان کارشناسی خارج از کشور مجاز به شرکت در فراخوان دانشگاه نمی‌باشند.

8. نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ نظام وظیفه برای داوطلبان مرد

تذکرات مهم:

1. پذیرش در رشته-گرایش‌های تحصیلیِ غیرمرتبط فقط در صورتی امکان­پذیر است که در این فراخوان تعیین و اعلام شده باشد. از این رو رشته‌گرایش­های کارشناسی ارشد که دوره­ی کارشناسی ندارند، ملزم به رعایت رشته­ای مرتبط براساس تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه می‌باشد.

2. تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده براساس آئین‌نامه استعداد درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مجاز نمی‌باشد.

3. پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ‌گونه حقی برای داوطلب ایجاد نمی‌کند. پذیرش نهایی منوط به تائید صلاحیت عمومی آنان توسط مراجع ذی‌صلاح و تائید سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

4. وجه پرداختی و مدارک ارسال شده به هیچ عنوان به متقاضی عودت داده نخواهد شد.

5. پیشنهاد اولویت‌های بعدی فقط برای گرایش یا رشته‌های مرتبط با کارشناسی متقاضی امکان‌پذیر است.

6.چنانچه در هر مرحله از ثبت‌نام يا تحصیل مشخص گردد که داوطلب واجد شرایط آئین‌نامه نبوده، و یا در مدارک ارائه شده خدشه‌ای وجود داشته باشد از ادامه تحصیل در هر مرحله‌ای که باشد جلوگیری به عمل آمده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

مدارک مورد نیاز

1. تکمیل و ارائه فرم‌های تقاضای پذیرش (فرم شماره 1 و 2)

2. کپی گواهی فراغت از تحصیل در دوره کارشناسی

3. تصویر ریزنمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم برای دانشجویان ترم آخر و تصویر کامل ریزنمرات کارشناسی برای دانش‌آموختگان کارشناسی پیوسته.

4. تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (درصورت دارا بودن توضیحات شناسنامه کپی آن ارسال شود)

5. یک قطعه عکس 4*3 (به فرم شماره 1 الصاق گردد)

6. اصل رسید بانکی واریز مبلغ 1500000 (یک‌صد و پنجاه هزار تومان) به نام تمرکز وجوه درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نزد بانک مرکزی به شماره ذیل واریز نمائید.

شماره شبا ir9301 0000 4001 0739 0301 8990

شناسه واریزی 366073953119503001400282077703

*** متقاضیان باید کلیه مدارک خود را از تاریخ 15/11/ 1402 لغایت 15/ 12/1402 از طریق پست پیشتاز به آدرس: ساری کیلومتر 9 جاده دریا صندوق پستی 578، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری- معاونت آموزشی-تحصیلات تکمیلی، ارسال نمایند.

لیست رشته- گرایش‌های کارشناسی ارشد دایر در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون (استعدادهای درخشان) در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد

دانلود فرم شماره یک

دانلود فرم شماره دو